مقاله

پنجره های سنتی در دکوراسیون

پنجره های سنتی در دکوراسیون را می‌توان یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در هر بنا دانست.

به راستی هیچ فردی نمی‌تواند از اهمیت و نقش پنجره سنتی در دکوراسیون منازل ایرانی چشم‌پوشی کند.

انتخاب چنین پنجره‌هایی به شما اجازه می‌دهد تا طراحی خاطره‌انگیز خانه‌های قدیمی را به ساختار مدرن محیط زندگی خود اضافه کنید.
امروزه از تکنیک‌های گوناگونی به منظور ساخت این پنجره‌ها استفاده می‌شود؛ اما هدف نهایی آن‌ها یکسان است، ساخت پنجره‌ای که بتواند در عین زیبایی، روشنایی مورد انتظار کاربران را به نحو احسن تأمین کند.

اگرچه برخی از افراد تصور می‌کنند که پنجره‌های سنتی تنها برای فضاهای مذهبی مناسب هستند؛ اما باید گفت که این تصور کامل نادرست بوده و می‌توان از این پنجره‌ها در هر محیطی بهره برد.

persian design                دکوراسیون سنتی

پنجره‌های سنتی ایرانی واقعاً جذاب هستند.

پنجره‌های سنتی ایرانی

اگرچه برای مدت محدودی زیبایی پنجره های سنتی ایرانی از یادها رفته بود؛ اما در سال‌های اخیر نظر اکثر کاربران خوش‌سلیقه به سمت آن‌ها جلب شده است.

این پنجره‌ها با تلفیق سبک ایرانی و اسلامی و بهره‌گیری از خطوط و اشکال هندسی بسیار منظم، می‌توانند به عنوان یک عنصر کاربردی در دکوراسیون‌های گوناگون مطرح شوند.

این پنجره‌ها شباهت کمی به پنجره‌های مربوط به دوران قرون وسطی در اروپا دارند، همان پنجره‌هایی که احتمالاً تصویر آن‌ها را در کلیساهای کاتولیک مشاهده کرده‌اید.

پنجره‌های سنتی ایرانی حتی در منازل مردم عادی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

دو مدل از مهم‌ترین پنجره‌های سنتی ایرانی
پنجره سنتی ایرانی به طور کلی به دو دسته مشخص تقسیم‌بندی می‌شود که هر یک از آن‌ها دارای جذابیت خاص خود هستند. این دو گروه عبارت‌اند از:

پنجره‌های گره چینی و پنجره‌های چوبی

انتخاب از بین این دو مهم‌ترین موردی به شمار می‌آید که در زمان خرید پنجره‌های سنتی باید به آن توجه داشته باشید. در نهایت این شما هستید که بر اساس نیاز و سلیقه خود نسبت به سفارش هر یک از این موارد اقدام مي‌کنید.

پنجره‌های گره چینی

به منظور ساخت پنجره گره چینی از تکنیکی به همین نام استفاده می‌شود.

این تکنیک شامل قرار دادن قطعات مختلف کاشی، آجر و شیشه در کنار هم به منظور ساخت یک طرح و نقش هندسی است. در پنجره‌های سنتی معمولاً‌ از طلق ها یا پلکسی های رنگی بدین منظور استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین پنجره‌هایی که بدین شکل ساخته شده‌اند را می‌توان در مراکزی همچون خانه طباطبایی ها مشاهده کرد. هنر گره چینی (Girih Tiles) یک هنر ایرانی محسوب می‌شود که از کشور خودمان به سایر کشورهای منطقه انتقال یافته است.

پنجره سنتی  پنجره گره چینی  پنجره چوبی

پنجره‌‌های چوبی
مدل دیگری از پنجره سنتی که باید به آن اشاره کنیم، مدل چوبی است.

از این پنجره‌ها با نام‌های دیگری همچون پنجره ارسی نیز یاد می‌شود. پنجره چوبی در اکثر موارد به صورت افقی باز می‌شود و باید آن را به صورت یک لنگه یا دولنگه باز و بسته کرد.

این امر منجر به جذابیت بیشتر چنین پنجره‌هایی شده است. برای قفل کردن این پنجرهها معمولاً از قفل و دستگیره های سنتی کمک گرفته میشود.

مزایای پنجره‌های سنتی در دکوراسیون
بهره‌گیری از پنجره‌های سنتی به شما اجازه می‌دهد تا از کلیه مزایای مربوط به این محصولات بهره ببرید. پنجره‌های سنتی علاوه بر منازل، در موارد دیگری همچون فروشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. حتی در ساختمان‌های اداری نیز می‌توان از طرح بسیار خاص این پنجره‌ها یاری گرفت. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از این پنجرهها اشاره میکنیم.
ایجاد یک فضای منحصر به فرد
پنجره سنتی به فضای محیط مدنظر شما گرما و آرامش می‌دهد. به‌کارگیری متریال خاصی همچون چوب موجب می‌شود تا این پنجره‌ها بر لوکس بودن محیط بیفزایند. حتی اگر به سراغ پنجره‌های سنتی نسبتاً کوچک بروید نیز می‌توانید به راحتی از این موضوع بهره ببرید.

classic design persian

یک نماد فرهنگی
پنجره‌های سنتی یک نوع نماد برای فرهنگ ایرانی به شمار می‌روند. با انتخاب این پنجره‌ها به جای پنجره‌های مدرن می‌توانید حداقل یکی از بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل خود را با فرهنگ ایرانی تطبیق دهید. گسترش استفاده از این پنجره‌ها موجب می‌شود تا هنرهایی همچون گره چینی از یاد نروند و فرزندان ما نیز با چنین ساختارهای شگفت‌انگیزی آشنا شوند.

 

تأمین روشنایی به بهترین شکل ممکن
پنجره سنتی تنها یک عنصر ساده جهت زیباتر کردن فضاهای مختلف نیست. بخش عظیمی از این پنجره‌ها به کمک شیشه ساخته می‌شود. این امر منجر بدان خواهد شد که نور خورشید به بهترین شکل ممکن وارد منزل شما شده و روشنایی محیط به طور کامل تأمین شود. استفاده کردن از چنین پنجره‌هایی به شما کمک می‌کند تا از نصب سیستم‌های روشنایی گران قیمت بی نیاز شوید و بیشتر بر روی استفاده از نور خورشید تمرکز داشته باشید.

window woodwn

پیوند دادن معماری مدرن و سنتی با این پنجره‌ها
حتی اگر دکوراسیون همه بخش‌های محیط مدنظرتان به شکل مدرن و یا نئوکلاسیک است، باز هم می‌توانید نسبت به خرید پنجرههای سنتی اقدام کنید. پرتوهای خورشید پس از برخورد با شیشه‌های رنگی این پنجره‌ها، فضای منزل شما را به محیطی رؤیایی تبدیل می‌کنند و موجب می‌شوند تا دکوراسیون سنتی با دکوراسیون مدرن پیوند بخورد.

wooden

قیمت این پنجره‌ها چقدر است؟
به طور کلی نمی‌توان هزینه مشخصی را برای پنجره سنتی بیان کرد؛ زیرا هزینه نهایی این موضوع به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از بین این پارامترهای مهم باید به مواردی همچون اندازه پنجره، نوع متریال به کار رفته جهت ساخت آن، مهارت سازنده، نحوه نصب پنجره و… اشاره کنیم. شاید فکر کنید که هزینه نهایی پنجره‌های سنتی فراتر از حد عادی است؛ اما می‌توانیم خیال شما را راحت کنیم و بگوییم که اکثر کاربران به سادگی از پس پرداخت هزینه‌های مربوط به این پنجره‌ها بر می‌آيند.

برای مشاهده فروشگاه آنلاین محصولات سنتی (اینجا کلیک) کنید.

سخن پایانی
با انتخاب یک پنجره مناسب می‌توانید بر زیبایی کلی منزل خود بیفزایید. امروزه امکان خریداری و نصب انواع مختلف پنجره‌ها وجود دارد؛ اما عموماً شاهد این موضوع هستیم که اکثر کاربران به سراغ پنجره‌های سنتی ایرانی می‌روند. دلیل چنین امری را می‌توان به جذابیت و منحصربه‌فرد بودن چنین محصولاتی ارتباط داد.
پنجره سنتی در دکوراسیون منزل شما به بهترین شکل ممکن جای می‌گیرد و فضای منزل شما را به یک فضای شگفت‌انگیز تبدیل خواهد کرد. مهم‌ترین نکته آن است که برای تهیه چنین پنجره‌هایی از کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید. اگر قصد دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، توصیه می‌کنیم که حتماً با ما در تماس باشید.

(برای تماس با متخصصین ما اینجا کلیک کنید) و یا با شماره های روبرو تماس حاصل بفرمایید :   09192222024  ،  09367421559

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *